باربری تهران

مشاوره آنلاین

09128707002

باربری تهران

باربری تهران

باربری تهران

2 - مفهوم تجارت چیست؟

برای واژه "تجارت" در اکثر واژه نامه ها تعاریف زیر ارائه شده است :

مبادلات اجتماعی : تبادل ایده ها ، عقاید و تمایلات ( خواسته ها ) مبادله یا خرید و فروش کالا در مقیاس بالا که شامل ترابری از نقطه ای به نقطه دیگر است.

در ادامه تعریف دوم ارائه شده برای "تجارت " را بعنوان محور بحث انتخاب و بر روی آن متمرکز خواهیم شد.

1-2-2 تجارت چیست؟

تجارت در ساده ترین نگاه ، مبادله کالا و خدمات بمنظور کسب درآمد (پول) است. زندگی انسان مملو از فرآیندهای تجاری بوده و تجارت با میلیونها شکل متفاوت در زندگی بشریت نمود پیدا کرده است . زمانیکه کالای مورد نظر خود را از یک فروشگاه تامین و خریداری می نمائید ، در تجارت شریک و در فرآیندهای آن درگیر شده اید.در صورتیکه در شرکتی مشغول بکار هستید که کالائی را تولید می نماید ، درگیر یکی دیگر از زنجیره های تجارت شده اید. تمام جلوه های تجارت با هر رویکرد و سیاستی دارای خصایص زیر می باشند :

1-2-3 جلوه های تجارت

خریداران

افرادیکه با استفاده از پول خود قصد خرید یک کالا و یا خدمات را دارند.

فروشندگان

افرادیکه کالا و خدمات مورد نیاز خریداران را ارائه می دهند. فروشندگان به دو گروع عمده تقسیم می گردند:

- خرده فروشان ، که کالا و یا خدماتی را مستقیما" در اختیار متقاضیان قرار داده است .

- عمده فروشان و عوامل فروش ، که کالا و خدمات خود را در اختیار خرده فروشان و سایر موسسات تجاری می نمایند.

تولیدکنندگان

افرادیکه کالا و یا خدماتی را ایجاد تا فروشندگان آنها را در اختیار خریداران قرار دهند. یک تولید کننده با توجه به ماهیت کار خود همواره یک فروشنده نیز خواهد بود. تولیدکنندگان کالای تولیدی خود را به عمده فروشان ، خرده فروشان و یا مستقیما" به مصرف کننده گان می فروشند.

1-2-4 یک تعریف از تجارت

همانگونه که مشاهده می گردد ، "تجارت " از زاویه فوق دارای مفاهیم ساده ای است . تجارت از خرید یک محصول ساده نظیر " بستنی " تا موارد پیچیده ای نظیر اجاره ماهواره را شامل می گردد. تمام جلوه های تجارت از ساده ترین سطح تا پیچیده ترین حالت آن ، بر مقولاتی همچون خریداران ، فروشندگان و تولیدکنندگان متمرکز خواهد بود.

1-2-5 عناصر تجارت

زمانیکه قصد معرفی عناصر ذیربط در تجارت و فعالیت های تجاری وجود داشته باشد ، موضوعات و موارد مورد نظر بدلیل درگیر شدن با جزئیات پیچیده تر بنظر خواهند آمد. عناصر ذیل تمام المان های ذیربط در یک فعالیت تجاری معمولی را تشریح می نماید. در این حالت ، فعالیت شامل فروش برخی محصولات توسط یک خرده فروش به مصرف کننده است :

1- در صورت تمایل فروش محصول و یا محصولاتی به یک مصرف کننده ، مسئله اساسی داشتن کالا و یا خدماتی خاص برای عرضه است . کالا می تواند هر چیزی را شامل گردد. .فروشنده ، ممکن است کالای خود را مستقیما" از تولید کننده و یا از طریق یک عامل فروش تهیه کرده باشد. در برخی حالات ممکن است فروشنده ، خود کالائی را تولید و بقروش می رساند.

2- فروشنده برای فروش کالا و یا خدمات می بایست " مکانی مناسب " را در اختیار داشته باشد. مکان مورد نظر می تواند در برخی حالات بسیار موقتی باشد. مثلا" یک شماره تلفن خود بمنزله یک مکان است . در چنین مواردی متقاضی کالا و یا خدمات با تماس تلفنی با فروشنده قادر به ثبت سفارش و دریافت کالای مورد نظر خود خواهد بود. برای اکثر کالاهای فیزیکی می بایست مکان ارائه کالا ، یک مغازه و یا فروشگاه باشد.

3- برای فروش کالا و یا خدمات ، فروشندگان می بایست از راهکارهائی برای جذب افراد به مکان خود استفاده نمایند. فرآیند فوق " مارکتینگ " نامیده می شود.در صورتیکه افراد از محل و مکان ارائه یک کالا و خدمات آگاهی نداشته باشند ، امکان فروش هیچگونه کالائی وجود نخواهد داشت . انتخاب محل ارائه کالا در یک مرکز تجاری شلوغ ، یکی از روش های افزایش تردد به مکان ارائه کالا است. ارسال پستی کاتولوگ ها ی مربوط به محصولات ، یکی دیگر از روش های معرفی مکان ارائه یک کالا و یا خدمات است . استفاده از شیوه های متفاوت تبلیغاتی، راهکاری دیگر در معرفی مکان ارائه کالا است .

4- فروشنده نیازمند روشی برای دریافت سفارشات است . استفاده از تلفن و نامه ، نمونه هائی از روش های دریافت سفارش متقاضیان می باشد. حضور فیزیکی در مکان ارائه یک کالا و یا خدمات از دیگر روش های سنتی برای ثبت سفارش کالا است . پس از ثبت سفارش ، فرآیندهای لازم توسط پرسنل شاغل در شرکت و یا موسسه ارائه دهنده کالا و یا خدمات انجام خواهد گرفت .

5- فروشنده نیازمند روشی برای دریافت پول است . استفاده از چک ، کارت اعتباری و یا پول نقد روش های موجود در این زمینه می باشند. در برخی از فعالیت های تجاری از فروشنده تا زمان توزیع کالا پولی دریافت نمی گردد.

6- فروشنده نیازمند استفاده از روشی برای عرضه و توزیع کالا و یا خدمات می باشد. در برخی از سیستم ها بمحض انتخاب کالا توسط مشتری و پرداخت وجه آن ، عملیات توزیع کالا بصورت اتوماتیک انجام خواهد شد. در سیستم های ثبت سفارش مبتنی بر نامه ، کالای خریداری شده پس از بسته بندی به مقصد مشتری ارسال خواهد شد. در مواردیکه حجم کالا زیاد نباشد از مبادلات پستی بمنظور ارسال کالا استفاده شده و در مواردیکه حجم کالا زیاد باشد از کامیون ، قطار و یا کشتی برای ارسال و توزیع کالا استفاده می گردد.

7- در برخی موارد ، خریداران یک کالا تمایل و علاقه ای نسبت به آن چیزی که خریداری نموده اند نداشته و قصد برگشت آن را دارند. فروشندگان کالا و یا خدمات می بایست از روش هائی برای قبول موارد "برگشت از فروش " استفاده نمایند.

8- در برخی موارد ممکن است کالائی در زمان توزیع آسیب دیده باشد. فروشندگان می بایست از روش های برای تضمین گارانتی استفاده نمایند.

9- برخی از کالاهای ارائه شده به مشتریان دارای پیچیدگی های خاص خود بوده و نیازمند استفاده از خدمات پس از فروش و یا حمایت فنی می باشند. در چنین مواردی وجود بخش هائی در شرکت و یا موسسه ارائه دهنده کالا و یا خدمات الزامی خواهد بود. کامپیوتر یکی از نمونه کالاهائی است که نیازمند خدمات پس از فروش و حمایت فنی از دیدگاه مشتریان ( خریداران ) خواهد بود.

تمام عناصر اشاره شده را می توان در یک شرکت تجاری سنتی مشاهده کرد. فعالیت های تجاری شرکت های فوق می تواند شامل مقوله های متفاوتی باشد.

☎ ما منتظر تماس شما هستیم 

با باربری دیگر نگران اثاث کشی خود نباشید

44329398

 

22913243


66919872

 

88556290

در تجارت الکترونیکی تمام عناصر اشاره شده ، حضوری مشهود با تغییرات خاصی دارند. بمنظور مدیریت و اجرای تجارت الکترونیکی به عناصر زیر نیاز خواهد بود :

- یک محصول

- محلی برای فروش کالا. در تجارت الکترونیکی یک وب سایت بمنزله مکان ارائه کالا و یا خدمات خواهد بود.

- استفاده از روش و یا روش هائی برای مراجعه به سایت

- استفاده از روشی برای ثبت سفارش .( اغلب بصورت فرم ها ئی در نظر گرفته می شود)

- استفاده از روشی برای دریافت پول . ( کارت اعتباری از نمونه های متداول است )

- استفاده از روشی برای توزیع کالا

- استفاده از روشی برای موارد برگشت داده شده توسط خریداران

- استفاده از روشی برای موارد مربوط به گارانتی

- استفاده از روشی برای ارائه خدمات پس از فروش (پست الکترونیکی ، ارائه پایگاه های اطلاع رسانی و...)

1-2-6 فرمول تحقق تجارت

Ct + Ca < Cb

قیمت کالا در مقصد Cb = قیمت کالا در مبدا = Ca هزینه باربری تهران = Ct

1-2-7 انواع باربری تهران

امروزهتجارتوبازرگانىوخريدوفروشاجناسوارسالکالاازمحلىبهمحلديگرتوسعهفراوانىپيدانمودهاستوتجّاروسايرمردممرتباًدرصددارسالکالاازشهرىبهشهرديگروياازبندرىبهبندرديگرونهايتاًازمقصدىبهمقصدديگرمى‌باشندوبهاينجهتموضوعحملونقلومتصديانحملونقلدرقانونتجارتوسايرقوانينعنوانخاصوويژه‌اىداردهمچنان‌کهماده۳۷۷قانونتجارتدربارهٔمتصدىحملونقلچنينمى‌گويد: متصدّىحملونقلکسىاستکهدرمقابلاجرت،حملونقلاشياءرابهعهدهمى‌گيرد.

بنابراينحملونقليعنىانتقالکالاازجائىبهجاىديگردرقانونموردتوجّهقرارگرفتهوتابعضوابطومقررّاتخاصىمى‌باشدوممکناستازراه‌هاىآبىيعنىبه‌وسيلهکشتي،ناوچه،قايقوديگروسايلحملونقلدريائىانجامگيردوياازطريقراه‌هاىهوائىوبه‌وسيلهوسايلحملونقلهوائىمثلهواپيماصورتگيرد.

بههمينجهتقانونتجارتدربند۲ماده۲اينمسئلهراموردتوجّهقراراستومى‌گويد: تصدّىبهحملونقلازراهخشکىياآبياهوابههرنحوىکهباشدوعلاوهبرمواردىکهبيانشدموضوعحملونقلوشرايطومقررّاتحاکمبرآنهاتحتعنوانقراردادحملونقلازماده۳۷۷الى۳۹۴قانونتجارتبه‌طورصريحتعيينشدهاست.

به طور کلی باربری تهران به انواع مختلفی تقسیم می شود کهعبارتند از :

۱.باربری تهران دریایی

۲.باربری تهران توسط راههای زمینی ( جاده ای – راه آهن )

۳.باربری تهران هوایی

۴. باربری تهران لوله ای[1]

 

☎ ما منتظر تماس شما هستیم 

با باربری دیگر نگران اثاث کشی خود نباشید

44329398

 

22913243


66919872

 

88556290

 

تماس سریع با ما