باربری تهران

مشاوره آنلاین

09128707002

باربری تهران

باربری تهران |کانتینر از دیدگاه مسولیت های متصدی حمل و نقل و بیمه گر

کانتینر از دیدگاه مسولیت های متصدی حمل و نقل و بیمه گر

همانگونه که گفته شد کانتینر پدیده جدیدی است در سیستم حمل و نقل جهانی و در واقع کانتینر به تدریج جایگزین لیفت ون(lift van ) شده است " بارگیری سنتی" مناسب و اقتصادی بودن برای شیوه حمل و نقل دریایی و زمینی باعث گردیده که پاسخگوی نیازهای فعلی سیستم حمل و نقل جهانی باشد . در ابتدای پیدایش، کانتینرها دارای اندازه های متفاوتی بودند و در واقع هر تولید کننده حسب سلیقه و میل شخصی و یا در خواست مشتریان خود اقدام به تولید کانتینرهایی نمود که همین امر باعث بروز پاره ای مشکلات در جا به جایی گردید که نتیجه آن یکنواخت کردن تولید کانتینرها با استاندارد جهان گردید و به همین جهت ارایه استاندارد بین المللی" ieternationl standerds organization " کانتینرهای یکنواختی را توصیه نمود که اندازه های آن 8× 8 و بطول 10و20و30و40 فوت بودند موسسه استاندارد پس از توصیه کشورهای بزرگ تجاری که همین اندازه های استاندارد را تایید نمودند قوانین و مقررات متفاوت و گوناگون در رابطه با حمل و نقل کانتینر پدید آمد .قوانین مصوب در کشورهای اروپایی حداکثر ظرفیت حمل و نقل زمینی را 32 تن تعیین نمود که این امر شامل وزن کانتینر و کالای درون آن می گردید. قبل از استفاده از کانتینر بسته"pakage " در سیستم حمل و نقل دارای مفهوم خاصی مانند کارتن ،صندوق،عدل،بندل،پالت و غیره تلقی می گردید.اما با ورود کانتینر به عرصه حمل و نقل این سوال مطرح گردید که آیا باید کانتینر را یک بسته تلقی کرد یا خیر، حال اگر پاسخ این ابهام به صراحت و بطور روشن داده نشود ضرر آن متوجه فروشنده یا تحویل گیرنده کالایی خواهد بود که به جهت حفاظت بیشتر از کالای خود از کانتینر استفاده کرده است. اصولا" در رابطه ی بیمه کانتینر در ابتدا بسیاری از بیمه گران پوشش

 

باربری

باربری تهران

تماس سریع با ما