باربری تهران

مشاوره آنلاین

09128707002

باربری تهران

باربری تهران , حمل و نقل vrp

باربری تهران

در این کار پژوهشی، تمرکز ما بر روی حمل¬و¬نقل می¬باشد؛ به¬همین دلیل به توضیح بیشتر این مورد می¬پردازیم. در رابطه با حمل¬و¬نقل مسائل زیادی مطرح است که یکی از آن¬ها مسأله مسیریابی وسایل¬نقلیه (VRP) می¬باشد؛ در ادامه به شرح این مسأله می¬پردازیم. 1-6- مسأله مسیریابی وسایل¬نقلیه مسأله فروشنده دوره¬گرد (TSP) كوتاه¬ترين مسير را براي يك فروشنده دوره¬گرد مي¬يابد به-طوري كه از يك شهر شروع شود و سپس از تمامي ساير شهرها به يك ترتيب خاص عبور كند و سرانجام به شهر مقصد برگردد با اين شرط كه از هر كدام از شهرها فقط و فقط يك بار عبور كند. هدف اين مسأله بهينه¬سازي هزينه¬ها مي¬باشد. مشخص است مسافتي كه اين فروشنده دوره¬گرد مي-پيمايد بستگي به ترتيبي دارد كه از شهرها عبور مي¬نمايد. بنابراين هدف اين مسأله ، يافتن يك ترتيب بهينه براي عبور از شهرها است، به گونه¬اي كه اهداف هزينه¬ی در نظر گرفته شده، بهينه¬سازي شود. با وجودي كه درك اين مسأله نياز به مهارت¬هاي رياضي پيچيده ندارد و حتي بسيار ساده و قابل فهم است اما به عنوان يك « مسأله¬ی بهينه¬سازي تركيبي سخت» از آن نام برده مي شود چرا كه حل آن بسيار دشوار است (رجبی و همکاران، 1389). اولين بار چنين مسأله¬اي در سال 1759 از سوي اولر مطرح شد كه در آن زمان با نام « مسأله مسير شواليه¬ها» ارائه شد. يك «مسير شواليه» عبارت بود از يك دور هاميلتوني در گرافي كه نودهاي آن 64 مربع صفحه شطرنج بودند كه هر كدام با دو راس ديگر مجاور بودند و شواليه هر بار تنها به يك مربع مجاور مي توانست حركت كند (رجبی و همکاران، 1389). عبارت «فروشنده دوره¬گرد» اولين بار در يك كتاب آلماني در سال1932به كار گرفته شد كه مولف آن خود، يك فروشنده دوره¬گرد بود. اولين كسي كه اين مسأله را مورد مطالعه و بررسي قرار داد منجر (1932) بود که با ارائه¬ی يك الگوريتم شبيه به «نزديك¬ترين همسايگي» سعي در حل اين مسأله داشت اما نتوانست به جواب بهينه¬اي برسد. البته مطالعات اصولي روي TSP به عنوان يك مسأله بهينه¬سازي تركيبي از دنزیگ و رامسر (1959)آغاز شد (رجبی و همکاران، 1389).

<a href=باربری تهران" style="display: block; margin-right: auto;" />

 

باربری

باربری تهران

تماس سریع با ما